Menu

poniedziałek, 24 marca 2014

Zupa krem z pieczarek z grzankami

Nie przepadam za zupami, ale raz na jakiś czas odkrywam taką, która trafia w mój gust. Właśnie taką okazała się być zupa krem z pieczarek. Jest bardzo smaczna i syta, a co najważniejsze - baaaardzo prosta w przygotowaniu, z pewnością każdy sobie z nią poradzi (w końcu ja dałam radę :P)


Składniki:

500 g pieczarek
3 ziemniaki
gęsta śmietana do zup
masło lub oliwa
kostka rosołowa
Pieczarkowa instant Winiary (niekoniecznie)
sól, pieprz

Do garnka wlewamy 1,5 litra wody, wrzucamy kostkę rosołową. Obieramy ziemniaki i gotujemy w wywarze do miękkości. 


Pieczarki myjemy i kroimy w plasterki, a następnie podsmażamy na maśle lub oliwie do momentu, aż odparuje z nich woda. 



Wrzucamy je do wywaru i gotujemy razem z ziemniakami kilka minut. W tym momencie dodałam Instant Winiary, ale był to tylko mój wymysł w celu wzmocnienia smaku. 



Całość miksujemy za pomocą blendera ręcznego do uzyskania gładkiej konsystencji, doprawiamy solą i pieprzem. Zupka gotowa :) Polecam podawać ją z grzankami, które samemu można łatwo przygotować. 
Białe pieczywo lub chleb tostowy kroimy w kosteczkę i podsmażamy na odrobinie oliwy do momentu, aż staną się chrupkie. 



Do zupki polecam dodać łyżkę gęstej śmietany i wymieszać, zupka będzie delikatniejsza.
Zupę posypujemy grzankami i .... voila! 




 Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Spróbuje zrobic ;) ale wolałabym sama zrobic wywar warzywny lub z kurczaka by uniknąć kostek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poszłam na łatwiznę i szybkość wykonania, z wywaru z pewnością będzie lepsza :)

      Usuń
  2. Magdaleno! podziel się posiłkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie się podzielę, ale.... ta już wszamana :D

      Usuń